fredag, februar 19, 2010

DT StampARTic og en misbehandling

Jeg kan virkelig godt lide udfordringen i de DT pakker vi får på StampARTic, selvom det nogen gang næsten giver mig grå hår i hovedet, at finde på noget at lave med dem! Denne pakke med punches var fra norske Kortgleder Vi fik allesammen forskellige pakker. Nogle fik stempler, andre fik punches og andre igen fik begge dele. Disse punches ligger meget langt fra hvad jeg ellers plejer at bruge, men jeg fik da lavet 3 kort, selvom jeg synes det var meget svært at finde på noget at bruge dem til!
Her har jeg brugt den ene til en ramme.
Her har jeg hængt de små bluser på en tørresnor! Stemplet med den lille dreng er fra Orion design. Blomsterne er min egen punch, men ellers en af dem de andre i teamet fik!
Jeg har embosset stempler fra Tim Holtz og brugt en QK somerfugl.
Se de andre designeres flotte bidrag på StampARTic.

Advarsel!Spring bare næste afsnit over hvis du ikke gider læse om mine pelsdyr!


Bettefisen har ringorm, så i går aftes blev han vasket med Klorhexidin shampoo. Han synes bestemt ikke at det var spor hyggeligt! Man kan ikke rigtig se på billedene hvor panikslagen han var, men det kan man se på mine arme idag!!
Dyrlægen mente også at Murphy skulle vaskes, men jeg kan ikke se noget på ham, så det tror jeg lige vi venter med at tage stilling til.......der skal nok anskaffes en armeret dragt og et par stålhandsker, hvis han skal have samme tur! De har begge fået en dobbelt dosis Program vet, det skulle nedbryde svampesporerne og det skal de have igen om 14 dage. Ringorm er en svampeinfektion i huden og kan smitte både mennesker og dyr.
Ser han ikke bare lidt sur ud? hihi. Vi tørrede ham med føntørren bagefter og det gik nogenlunde, hvis den bare ikke kom for tæt på ham. Men det var vigtigt, at han ikke blev kold, han har jo lige haft lungebetændelse. Han tilgav mig nu hurtigt misbehandlingen og lå og hyggede sig på mit skød og spandt helt vildt allerede en halv time senere.
Jeg har forøvrigt været så "heldig" også selv at få en ringorm, så jeg skal ogå i behandling, men så er vi da sikker på at det er det Bettefisen har. Det er rigtig træls, at man tror man køber en sund og rask killing fra et anerkendt opdræt og så kommer man hjem med sådan et skravl, som fejler alverdens ting! Men vi kan nu ikke lade være med at holde af ham alligevel, han er da en lille charmetrold............... stadig ikke med noget navn, vi kan ikke blive enige om et, så han ender nok med at blive ved med at hedde Bettefisen!!
Ulykkerne vælter ned over os lige for tiden, for nu har jeg fået svar på mine blodprøver og de viser, at jeg er allergisk overfor husstøv og .........tahdah KATTE! Jeg har hostet længe og troede måske det bare var tobakshoste, men lægen synes det skulle undersøges om jeg havde allergi. Måske havde det været smart, at få det undersøgt inden vi anskaffede os en kat mere, men det er jo for sent at gøre noget ved nu! Jeg vil under ingen omstændigheder af med mine katte, det skal ialtfald blive meget værre med min allergi, før jeg overhovedet vil tænke på det!!!!!
Jeg er i gang med rygestop piller og skulle gerne være røgfri om en lille uges tid! Hustøvsallergien kan vi jo også gøre en del ved, bla. smide gulvtæppet i soveværelset ud og gøre noget mere rent, så mon ikke det hjælper lidt på det? Man kan også blive vaccineret mod katteallergi, det tager 5 år med indsprøjtninger og er lidt dyrt, men det er jo værd at tage med, hvis det gør at jeg kan holde ud at være sammen med mine elskede katte!
Rigtig god wekend til alle, som nåede helt herned ;)

16 kommentarer:

Nathalie Kalbach sagde ...

oh no- what happened to the kitty??? Is a very nice cat- LOL - mine had to bathed and wasn't thrilled at all when he was a baby.

Karina Beck sagde ...

Jeg synes, at du har været fantastisk kreativ med de punches. Det kan ikke have været en let opgave. Men det er nogle flotte kort.
For pokker da, at være katteallergiker i din situation, er ikke heldigt. Håber på det bedste.
Rigtig god weekend.

Charlie sagde ...

ØV så - papir allergi havde om muligt været værre - men ingen tvivl om at det også bliver bedre når du kvitter smøgerne og tænk på alle de PENGE du så sparer - der må være til en rengøringsdame, ikke?? For vi kan da bestemt ikke have at du skal bruge tid til rengøring som vi kunne have haft glæde af foran scraptingene....
God bedring med ringormene, sådan et fint eksemplar af racen (lignede en skydeskive) havde jeg på brystkassen som lille, fordi jeg havde leget med vildkatte nede i gården. Og ja - at vaske en kat er noget af en ulige kamp med alle de poter med syle i og HURTIGE bevægelser.

Jayne sagde ...

Godt gået... kan godt forstå det var noget af en opgave du var ude i med de punches.. Men må sige du gjorde et godt stk. arb. til ugxslange.. søde kort der kom ud af det :-)
æv. med katte allergien, må ikke håbe det blir meget værre. og med hensyn til rygestop, så stoppede jeg med samme piller d. 20 oktober sidste år.. og det gik forrygende, uden vægtforøgelse og har stadig hele min familie.. og husk at alt med 3 skal du bare over. dvs. 3 dag. 3 uge osv. Held og lykke med det hele og god weekend til dig og alle dyrene
Jayne

Eva (Fister) sagde ...

Synes du har løst punch-opgaven rigtig godt!

Katte-allergi - din stakkel.

Berit Bilde sagde ...

Sikke noget øv med bettefisen. Kan ikke lade være med at tænke på, hvad opdrætteren siger til den her killing - det er da ikke det bedste visitkort at have i omløb.

Jeg er helt vild med babykortet og de små trøjer i punchen. tror du ikke, at jeg skal prøve at lege lidt med den punch en dag???

Majer sagde ...

Kan godt forstå at du føler dig udfordret, med disse punches. Men du har da virkelig forstået at få lavet noget fint med dem :-)

Og så stakkels likke Bettefis, som må igennem et bad ;-)

Pia sagde ...

en misbehandling - ja den overskrift fangede da lige min attention!
Hvor er det uheldigt for jer (og for dig) - øv altså! Jeg tror jeg har det som dig - jeg ville også prøve alt før jeg overhovedet ville overveje at tænke på at komme af med mine katte - hvis jeg skulle være så uheldig at få allergi. Jeg håber at du får bugt med det meste af det med de "små" tiltag. Held og lykke med det i hvert fald!

Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg så de punches - ja excuse me - jeg ville ikke vide hvad jeg skulle stille op. Du har fået et smukt resultat ud af det! :-)

God weekend!

Linda sagde ...

Ja - hold da helt op, da jeg sad og kiggede på punchen tænkte jeg? Hvad dælen skal man lave med dem. Men WUPTI og du har bare fundet på noget igen igen. Nogle rigtig flotte kort.
Sikke da en masse ham bettefisen og nu også hans mor skal igennem. God bedring med jer. Og god weekend Charlotte:0)

troll13 sagde ...

For det første, så er jeg indponeret over hvad du fik ud af de punch, som du fik. De er vildt flotte alle sammen. Jeg er ikke sikker på at jeg nogen sinde havde kommet frem til noget overhovedet ;o))

For det andet, hvor er det trist med din kattealergi, jeg håber at det hjælper med flytning af tæpper og deslige.
Jeg er godtnok HELT sikker på at jeg også skulle anskaffe mig specialdragt hvis mine katte skulle have samme omgang, men hvor er han da bare for sød, ham bettefisen ;o)))

Mette W. Sørensen sagde ...

Det er da nogle fantastiske kort du har fået lavet ud af de punches, så søde.

Og hvor er det øv med dig med både allergi og ringorm, rigtig trælst når i har katte.. Håber det går godt for dig med rygestoppet.

Margit sagde ...

Super lækre kort du har lavet... tror slet ikke jeg ville vide hvad jeg skulle stille op med dem!!!
Stakkels dig og misserne. Håber I får styr på både det ene og det andet!!!
Go' week-end.

Jette / ma11edina sagde ...

Gisp....jeg forstår godt dine grublerier! Men det er jo lige dér du gør en forskel ;-), du får noget unikt ud af selv de sværeste ting! Hatten af for dine flotte løsninger!
Åh ja, bettefisen...han fylder ikke meget, efter at have været tæt på bruseren haha...utroligt så meget sådan et lille dyr kan vride sig. Håber i alle snart er kureret...din allergi tager det så lidt længere tid med, men du er jo allerede godt på vej med dine tiltag. Fortsat held og lykke med rygestoppet, min mand stoppede for over 2 år siden, og har ikke røget siden. Han har altid ment, at det var nemt at stoppe med at ryge...det havde han prøvet mange gange *G*. Denne gang holder det så, og han har fået det meget bedre generelt!
Pøj pøj til jer alle 4. Knus Jette

Dorit sagde ...

Jeg synes nu du har klaret opgaven med de punches til x og slange !!
Øv, at du har katteallergi, jeg ville godt nok blive gal i skralden, hvis jeg fik det. Men det kan være det hjælper, når du holder op at ryge, for slimhinderne bliver jo lidt sensible af røg, det håber jeg for dig !!
I dag var jeg ude at gå med hunden ned af vores vej, for jeg ville ned til åen for at tage fine billeder nu da solen skinnede på sneen. Vores ene kat gik med, men kom ikke med hjem, hun er nu lige dukket op, det tog så lige 5 timer at komme hjem, men så var man også både sulten og ret kælen...
Joh, kan godt se bettefisen ser noget fornærmet ud efter det bad. Synes godt han kan beholde det navn, det er da ret charmerende lissom ham !!
Vi ses, hilsen Dorit

Kirsten sagde ...

Altså de punches er dælme da ikke nemme at lave noget fornuftigt med, men det er nu lykkedes fint.
Jeg synes du har fået lavet et par søde kort.

Misbehandling - ja, det er ikke så lidt man skal finde sig i, når man er bettefisen ;-D ;-D
Ej, det er nu synd, at han skulle det igennem, kan godt forstå at han var en smule fornærmet bagefter, stakkels kræ :-)

Håber det går godt med rygestoppet.

Gurli Laursen sagde ...

Det er noget møg med din allergi, men forhåbentligt bliver det bedre, nu du ved, hvad det er.
Skønne kort, du har fået lavet med nogle ellers svære punches.

PS. Jeg kan godt se, at der mangler en babypige i samlingen af Orions børn ;-)