fredag, august 26, 2011

Kort af resterne fra et layout

Da jeg i sidste uge havde lavet mit layout, sad jeg som så ofte før, med en stak rester af det fine mønsterpapir. I stedet for at smide dem ud, eller putte dem i bunken med rester, besluttede jeg mig for at lave et par kort af papiret med det samme. 

 Jeg klippede nogle firkanter ud, limede dem tæt sammen på at stykke karton og syede kanterne med zigzag på symaskinen. Citatet er printet ud fra computeren og sat på et stykke karton. En sløjfe med en knap bundet på er eneste pynt. Sløjfen har jeg limet fast med Panokit lim. Alle kanter er sværtet med Distress ink.


På det næste kort lavede jeg lidt mere afstand mellem firkanterne og nøjedes med at lime dem fast. Jeg bruger en lineal til at lægge dem op mod mens jeg limer, så de bliver lige.
Du kan se hvilke materialer jeg har brugt på Panduro Hobbys scrapbooking blog.

Tak for dit besøg og rigtig god weekend!


Pin It

13 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Tænk hvis man fik lavet kort af alle rester med det samme...! Så havde man mere plads !
Og det kan jo ikke gøres mere fint end du har gjort her. Hver model for sig er rigtig fin og enkel.
Citatet på nr 2 har jeg vist ikke set siden poesibøgerne var inn. Smukt.
God weekend.

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er de smukke og elegante... rester eller ej :-)Ser super godt ud med syninger.. skønne tekster og sløjfer.

God weekend!!!

10na sagde ...

Så fine kort og citater. God måde at bruge resterne på og det kan vi jo alle li' KH 10na

Lise sagde ...

Det ville minimere ens rester meget, hvis man var så fornuftig at lave kort af dem med det samme. Søde kort og citater.

Gitte sagde ...

Smukke restekort, og smukke citater.

Charlie sagde ...

Fine restekort og dejligt at blive inspireret for den blok har jeg også - rart at se hvor søde de mønstre også er i små doser. GOD weekend her fra. =0)

Margit sagde ...

Super søde kort... og hyggeligt at gense den gamle poesi-tekst. God idé til korttekst ;o)
Elsker restekort... =0)
Håber vi ses i Billund, hvor jeg kommer forbi (efter planen)...
God week-end.

Kortmanitove sagde ...

Fine kort, og veldig smart bruk av restepapir! Det blir jo gjerne litt rester etter alle prosjekter, så det er en god ide å lage noe med det. Takk for ideen!
Tove

Brit sagde ...

Hold da helt ferie en fin bog du har fået lavet... Skal vist kigge lidt mere på hende Annas blog/hjemmeside...

troll13 sagde ...

Det er utroligt, hvad der kan komme ud af rester, de er utroligt flotte ;o)

Pia sagde ...

wow Charlotte en smart måde at få brugt de mange rester papir der hober sig op, ser super flot ud med syningerne
du må have en god uge
knus Pia

Lina sagde ...

Ej hvor er de bare skønne - er da vist nød til at kopiere den ide. Og sikke nogen lækre rester du har liggende!!!

morkaren sagde ...

Hvor smukke kort (rester eller ej) og så er det dejligt at blive mindet om den gamle poisi bog jeg har liggende fra 1951, den er fuld med sådan søde vers. v.h. morkaren.