fredag, juni 03, 2011

DT Panduro Hobbys Scrapbooking - skitse

Denne gang har vi valgt, at scrappe efter en skitse hos Panduro Hobbys Scrapbooking. Skitser kan være en god hjælp, hvis du har svært ved at komme igang og svært ved at finde ud af, hvordan du skal placere dine elementer på dit kort eller dit layout. Jeg har lavet skitsen, som er en kortskitse. Denne skitse kan dog også fint bruges som layoutskitse og det har jeg valgt at gøre. Der er delte meninger om brugen af skitser. Nogle mener man skal følge dem slavisk og andre ser dem kun som et oplæg og mener at det ikke betyder så meget om den er fulgt nøje, bare man kan genkende noget af den i det færdige layout. Min personlige holdning er, at man ikke bør lade sig begrænse i sin kreativitet, at man bare skal scrappe løs og så gør det ikke noget, hvis der kommer noget helt andet ud af det! Samtidig bør der dog være en vis genkendelse af skitsen i det færdige kort/layout, hvis det er det opgaven lyder på, især hvis dit kort eller layout skal deltage i en konkurrence!

  
Skitsen, som jeg har lavet i photoshop.

Mit layout med et babybillede af min søde lille nabo. Jeg har revet kanterne af nogle mindre doilys og sat under en kartoncirkel klippet med mønstersaks. Ovenpå det har jeg syet et stykke mønsterpapir fast med symaskinen.

Bogstaverne er fra et chipboardalfabet, som ikke passede i farven. Jeg klattede derfor noget gesso på med en skumpensel, så de fik en ujævn overflade og sprayede dem med hjemmelavet glimmermist (opskrift følger) Swirlerne er stemplet og klippet ud (som jeg vist har gjort flere gange før, man får jo nogle favoritter her og der!) og smurt med lidt lyserød stickles.

De lyserøde blomster er også sprayet med hjemmelavet glimmermist og der er sat brads i midten. Kanter og de hvide blomster er svætet med distress ink.

Hjemmelavet Glimmermist

Hos Panduro kan du købe noget blæk, som hedder All Purpose Ink. Det fås i flere forskellige farver og nogle af dem er metalfarver. For at lave dit eget glimmemist skal du bruge en af metalfarverne og gerne en anden farve også. Jeg har brugt den hvide metalfarve Frost White (som nok nærmere er perlemor) og den farve som hedder Ash Rose. Du skal også bruge en lille sprayflaske, som hedder minimister og noget vand.

Fyld minimisteren 3/4 op med vand og kom ganske få dråber af hver farve i. Jo mere farve du kommer i, des mere intens bliver din mist. Prøv dig frem til den blanding, som passer dig bedst.

Ryst den lille flaske godt og spray nu på dine blomster, papir, bånd, bogstaver eller hvad du ønsker. Lad det lufttørre eller brug en varmepistol.

Her kan du måske fornemme hvor fint blomsterne skinner. Jeg har sprayet på de samme blomster, som der ligger i baggrunden og du kan tydeligt se hvordan farven nu er ændret, så den passer til dit projekt.

Rigtig god weekend til alle, som kommer her forbi.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det bare super super sødt!
God weekend.
Karina Beck

Lina sagde ...

Hvor er det smukt. Bogstaverne blev super flotte.

Doritten sagde ...

Jeg synes også, at bruger man skitse og laver LO'er til sig selv, så betyder det ikke noget, at LO'et kommer til at se helt anderledes ud, bare man er blevet inspireret, men er det som led i en konkurrence, er det en selvfølge, der skal være noget genkendeligt i det færdige resultat.
Super at man kan lave mist selv, er det mon så også billigere :-0 ?

HenrietteH sagde ...

Hvor er det et god skitse og et sødt resultat du har fået ud af det...

Fortsat god solskinsdag.

Riet sagde ...

This is so beautiful Charlotte.

Hugs Riet.xx

HellePF sagde ...

Et rigtigt sødt layout. Og en skitse er jo kun hvad man selv gør den til. Jeg kan godt lide at have en idé om hvordan det færdige resultat skal være, og synes derfor en skitse er helt ok. Om det så altid blive det samme, ja det er en anden historie.... :-)
Det hjemmelavede glimmermist ser rigtig spændende ud - det skal prøves.

Kreateten sagde ...

Vanvittig fint LO og takker mange gange for glimmertutten! Det skal prøves! :-)