fredag, september 30, 2011

Efterårslayout + blomstertutorial - DT panduro Hobbys scrapbooking

Denne gang er temaet "Efterår". Jeg har valgt at lave et layout i efterårsfarver og med billeder fra det smukke efterår i New England USA. Jeg har desuden lavet en tutorial til blomsterne på mit layout, som kommer nederst i dette indlæg.
Jeg har brugt papir fra en Tim Holtz blok Træet bag billederne er en stencil, som jeg har duppet med Distress ink. Jeg har lagt små stykker papir og iturevne doilies ind under kanten på layoutet og fotomatten og syet dem på symaskinen.

 Blomsterne er lavet af Panduro Basic Paper med de nye blomster punches fra Panduro. Se tutorial for neden i indlægget.

Jeg har stemplet med et juletekst stempel rundt i kanten af det øverste papir. Jeg har brugt den del af stemplet, hvor der ikke er tekst og kun taget "grunge" effekten fra stemplet med. Jeg synes det er skønt med ting, som kan bruges til andet end det er beregnet til. :)

Du kan se hvilke materialer jeg har brugt på Panduro bloggen, hvor du også kan se hvad de andre piger har fundet på, samt deltage i konkurrencen om et gavekort på 200 kr. til Panduro Hobby.

TUTORIAL

  Blomster punches i 3 størrelser, mini mister med vand, et grillspyd eller en tynd strikkepind og køkkenrulle.

 Punch 2 blomster af hver størrelse og spray dem med vand. De skal være helt våde.

 Rul hvert enkelt kronblad omkring pinden og pres med dine fingre ind fra hver side, så bladet krøller. Se næste billede. De 2 mindste blomster krølles omkring enden af pinden..


Bladene klemmes i facon med fingrene, mens blomsterne stadig er våde.

Lad blomsterne tørre helt, brug evt. varmepistol og lim dem derefter sammen med en lille dråbe lim i midten. 



Blomsterne bliver hårde når de er tørre og holder faconen rigtigt godt.

Tak for dit besøg og rigtig god weekend! Jeg skal til Scrapbookingconvention i Middelfart fredag og lørdag og på mandag smutter jeg lige en tur til USA!
Pin It

13 kommentarer:

Eva (Fister) sagde ...

Lækkert layout og rigtig fin tut.

Margit sagde ...

WOWWW... et smukt LO... og med den TUT må jeg altså prøve at få lavet nogle blomster... så tak for den...
God fornøjelse i Middelfart... ;o)
... og rejse til USA!!! =0) wuhuuu

Jytte sagde ...

Super flot LO og skøn blomstertut.

Rigtig god fornøjelse til convention og rigtig god tur til USA - håber du kommer til at nyde begge dele.

Helle Åbyen sagde ...

Rigtig smukt Lo. Super dejlige farver. Lige mine farver.
Tusind tak for en fin tut, den skal godt nok prøves :-)
Rigtig god fornøjelse med dine rejser.

Elen sagde ...

For en fin og høstlig LO! Og de blomstene trodde jeg var kjøpt:-) De ble jo kjempefine:-D

Mio sagde ...

Skønt Lo, i skønne farver som passer rigtig fint til efteråret. Dejlig tut.
Rigtig god convention, og ikke mindst tur til USA ; )

Gitte sagde ...

Rigtig skønt layout. Tak for tut.
Rigtig god fornøjelse med Convention og USA.

Karina Beck sagde ...

Super super lækkert layout!
God weekend.

morkaren sagde ...

Smukt LO, dejlige efterårs farver, og dejlige hjemmelavede blomster, dem holder jeg nu medst af, de vidner om at der er lagt et stykke arbejde i det. v.h. morkaren.

Charlie sagde ...

FINE FINE blomster - håber vi ses lørdag - selvom jeg jo sidder i den afdeling hvor man hverken ryger eller drikker (fnis....). Og USA - heldige asen.... Ses..Charlie

Dortesjs sagde ...

super søde blomster

Anonym sagde ...

Hej søde Ravn.

Det er nogle helt fantastiske blomster du har lavet med de nye punches fra Panduro Hobby. Jeg skal helt klart lave nogle selv og følge din tut. Du er genial søde.
Super flot Layout du også har lavet, og det samme med det smukke navneskilt. Det er bare så elegant og råt på samme tid.
Knuser
Dorte aka dot-scrap

craftysals creative corner sagde ...

your flowers are stunning and many thanks for your tutorials, I have to go out and get the supplies as I so want to have a go at them lol,