fredag, april 15, 2011

Fødselsdagstema - DT Panduro Hobbys Scrapbooking

Denne gang har vi fødselsdag som tema på Panduro Hobbys scrapbooking blog.
Jeg har valgt at lave et lille æskekort med plads til chokolade eller en lille gave. 
 Jeg også har lavet en tutorial til kortet, som jeg selv har konstrueret med inspiration fra nogle af de utallige æskemodeller, som findes rundt omkring på internettet.
Du kan se på Panduros blog, hvilke materialer jeg har brugt




Husk at deltage i konkurrencen på PanduroHobbys scrapbooking blog. Vinderen får et dejligt gavekort på 200 kr. til Panduro Hobby og der må både laves layout, æsker, kort og hvad du ellers kan finde på indenfor temaet.

TUTORIAL:
Til æsken indeni kortet skal du bruge et stykke karton på 22,3 x 22,3 cm. Lav folder 3 og 6,3 cm inde på alle fire sider. Klip derefter hjørnerne som vist på billedet.

Lim de små hjørneflapper fast invendigt,

 Jeg klipper en lille smule af kanten på de øverste flapper, så de kan foldes pænt ned over kanten og limer dem fast.
 Så har du en æske med en pæn kant.
Omslaget til æsken (kortet) er er stykke karton på 10,5 x 30,5 cm. Lav en fold ved 10 - 13,5 - 23,5 og 27 cm.

Lim æsken fast på omslaget.

Så skal der mønsterpapir på. Jeg klipper stykker lidt mindre end det de skal sidde på, så der komer en sort kant.

Jeg har sat nogle små magneter fast til at holde kortet lukket med. Hvis du vil have dem skjult, skal de limes på, før du limer dit mønsterpapir fast. (Hov der har jeg vist glemt at beskære billedet, men så kan du jo se mine nye sko hihi)


Så er mønsterpapiret sat på indvendigt og magneterne er skjult.

Låget til æsken er et stykke karton på 9,5 x 15 cm. Fold ved 3 og 12,5 cm. Jeg har rundet hjørnerne på flappen med en hjørnepunch.

Jeg har lavet et vindue i låget ved at skære en cirkel ud. På bagsiden har jeg sat et stykke overheadstransperant, som er limet på med taperunner.

For at skjule limen fra taperunneren har jeg sat et stykke mønsterpapir over på begge sider og har nu et vindue med "glas" i. Den ene flap limes fast inden i æsken, så æsken kan åbnes. Flappen med de runde hjørner ligger bare løst ned over kanten.

På flapppen til venstre har jeg sat et lille felt, hvor jeg kan skrive en lille hilsen til modtageren. Kanten er punchet med et punchsæt fra Martha Stewart. Og så er det bare at pynte efter smag.

Rigtig god weekend til alle, som kommer her forbi. Jeg skal til Scrapamania på Sjælland og jeg glæder mig til, at skulle være sammen med en flok gode scrapveninder hele weekenden.

8 kommentarer:

Anja Døj Jensen sagde ...

Skønt æske sommerfugle bliver man jo aldrig trætte af og tak for den skønne tutorial..Den skal bestemt prøves.

Anja

Riet sagde ...

So gorgeous box Charlotte.

Hugs Riet.xx

Margit sagde ...

Helt vildt fine ting, Charlotte...
Jeg er så imponeret over dine fine æsker.
Mon jeg en dag får taget mig sammen til at prøve sådan én?!
Tak for en fif TUT...
Ses vi mon i week-end'en?

Dorthe sagde ...

Så er den TUT blevet lagt pænt under favoritter :o) og Tak for den *S* - Skønt æskekort - det sommerfuglepapir er da bare fint! God weekend.

Charlie sagde ...

SUPER at du kommer herover i weekenden. MON du når at se denne besked??? HVIS du stadig har kvadratiske hvide kuverter vil jeg gerne købe 50 eller flere - jeg drukner i kvadratiske kuvertløse OSHkort og har ikke lige tid p.t. til at lave A5 kuverter om så de passer. Fin æske - god ide. Vi ses =0)

Annette / aka sagde ...

Superflot æske. Og så fine sommerfugle.
Tak for fin tut, den må jeg nok hellere prøve en dag.

Kreateten sagde ...

Takker mange gange for tutten! Kanon flot æske!

Majer sagde ...

Rigtig god tut du har lavet. Den skal afprøves en dag.