fredag, februar 04, 2011

Picnickurv til Valentine - DT Panduro Hobby


Jeg har lavet en lille picnickurv der skal bruges, som Valentinsgave til en jeg holder af. (måske min mand, hvis han ellers er sød! hihi) Den skal fyldes med chokolade og små tags med tjenesteydelser, som fodbad, massage, en bigraftur osv. skrevet på bagsiden.


Alle kanter er sværtet med distress ink og blomsterne, som jeg synes var lidt for skarpe i farven til papiret, fik også en tur med sværten. Distress ink er fantastisk til at dæmpe skrappe farver, hvis det er det man ønsker. Blomstermidten er en udstandset blomst og en brad. Hjerterne er stemplet på Ink papir og love er skrevet med rubons bogstaver. De små hjerter har fået en gang stickles glitterlim. Jeg har brugt sølvknapper, hvor øjet er klippet af, som "håndtag".


 Tagsene hvor jeg på bagsiden har skrevet, hvad de kan byttes til (fodbad, massage, en biograftur, en god midag osv.) er samlet med en klemmering, hvor jeg har sat lidt bånd omkring. De er meget enkelt pyntet med en lille sommerfugl.og kanterne er sværtet med distress ink Og her kan du se hvordan låget kan åbnes i begge ender. Klapperne bliver holdt nede med små tynde magneter, som er gemt under papiret.


På Panduro Hobbys Scrapbookingblog kan du se hvilke materialer jeg har brugt.

Jeg skylder lige at sige, at ideen ikke er min egen, men lånt fra dygtige Randi, som har lavet en ganske glimrende tutorial . Jeg har dog lavet lidt om på målene og har derfor lavet en lille vejledning her, hvor jeg også har beskrevet de erfaringer, jeg gjorde mig da jeg lavede den..


Du skal bruge følgende stykker karton:
Æsken - 22 x 26 cm. Lav en fold 6 cm inde fra hver af de fire sider og klip hakker, som vist på billedet.
Låg - 24,5 x 10,75 cm. Lav en fold 5 og 11 cm. inde fra hver af de korte sider.
Bund - 10,75 x 14,75 cm.
Bærestykke - 2 stk. (som limes sammen for bedre stabilitet) 2 x 22,5 cm. Lav en fold 6 cm fra hver side..
Håndtag - 2 x 30 cm. 


 
Klip mønsterpapir som vist. Jeg har klippet det en lille smule mindre end æsken, så man kan se kanterne. Hvis de små magneter skal skjules, skal de sættes fast inden du limer mønsterpapiret på.. Jeg satte dem ca. midt på æskens korte ender, limede papiret på og satte den anden magnet udenpå papiret (den hænger selv fast) Så lagde jeg låget løst på (efter at have placeret bærestykket) og kunne på den måde let se hvor magneterne på bærestykket skulle være. Husk at vende dem rigtigt, så de ikke støder fra hinanden, når låget lukkes.

Bærestykket sættes på midt i æsken, når den er samlet. Jeg lavde det dobbelt for mere stabilitet pga. de høje sider.

Hanken er sat fast med brads, som går hele vejen igennem æsken og bærestykket. Hullet er lavet med en syl/paperpircer. Jeg synes det var lettest at sætte hanken fast før låget.

Låget limes på bærestykket og så er picnickurven klar til at blive pyntet.
Alle materialer til denne model er også fra Panduro.

Rigtig god weekend til alle som kommer her forbi.

16 kommentarer:

Brit sagde ...

Hvor er det dog en smuk kurv.... Jeg vil gerne være din valentine, hvis man får så en kurv :)
Vi ses til Scrap'n'dream....

Eva (Fister) sagde ...

Rigtig sød kurv og fin vejledning.
Og tillykke med præmien fra Scraptastic - dit heldige asen :)

Kreateten sagde ...

Hvor er den fin! Takker for vejledningen og vil nu overveje om jeg tør kaste mig ud i et forsøg!

Lina sagde ...

Hvor er den bare sød den kurv - den skal da prøves at laves. Vi ses til Srap'n'Dream.

Karina Beck sagde ...

Super super søde kurve og tak for tut.
God weekend.

lam sagde ...

Skøn kurv, man kommer helt til at længes efter forår. God weekend

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er den smuk og sikke noget skøn papir og lækre detaljer


Ha en dejlig weekend

Bertram sagde ...

Den æske er da total lækker. Den må jeg abslolut prøve at lave.

Jette / ma11edina sagde ...

Skøn lille kurv du har lavet, flot pyntet og tak for tut´en. Skal vist prøves en dag jeg har god tid hehe...
Rigtig god weekend.

Dorit sagde ...

Eejj supergod idé som lige kommer passende for mig, for min mor bliver 80 og skal netop have nogle billetter til forskelligt resten af året, så hun kan lige få dem i så'n en lækker æske ! Tak for god tut :-))
Ha' en æske-tæske lækker weekend !!

Lone Krieger sagde ...

Hvor er den bare skøn. Den skal da helt sikkert afprøves. Skønt valg af papir og farver til et Valentines projekt. Hvis det bliver manden i huset der bliver den heldige vinder af dette projekt, kan han da ikke andet end blive kisteglad :o)
Rigtig god weekend.
PS: Du skulle prøve at slå et smut forbi min blog ;o)

LindaS sagde ...

Fantastisk arbejde du her har lavet. Jeg er især vild med tagsene du har hængende på hanken - fed ide.

Charlie sagde ...

Næh hvor den er sød og en FIN tut ovenikøbet. TAK for den og selvfølgelig er han sød, han tør vel ikke andet ??? =0)

Lisa sagde ...

jätte kul ide´. Hoppas att det inte gör något att man lånar den av dig?
Kram

Anonym sagde ...

Den er bare så lækker så lækker så lækker. Jeg skal helt klart forsøge mig med sådan en. Tusind tak for en skøn tut. Glæder mig til at prøve den af.
Knus
Dorte

Gitte sagde ...

Smuk kurv. Jeg blev så inspireret, at jeg selv måtte lave en. Tak for idéen :)

Du kan se den her:

http://fritidshygge.blogspot.dk