lørdag, maj 22, 2010

Ombygning - DT opgaver og lidt om missedyrene


Lige nu ser mit scraproom sådan ud. Vi er på grund af min husstøvsallergi i gang med at fjerne de sidste gulvtæpper i huset, bortset fra kælderen hvor jeg ikke opholder mig ret meget. Jeg besluttede i samme omgang, at få mig nogle nye møbler, da jeg især manglede et sted hvor jeg kan stå op og scrappe. Og nu har jeg så været i Ikea og købt ind, så nu skal der samles møbler og sættes hylder op.
Men jeg kan jo ikke helt undvære at være kreativ, så i mellemtiden ser min stue sådan ud!!

StampARTic skulle vi lave sommerkort til udfordringen den 15. Jeg faldt over dette mønster på nettet og da jeg havde lidt småt med tid, blev det løsningen.


Bagsiden af kortet.

Mønsteret på skoen er lavet af endnu en kreativ dame og vi besluttede at lave en skobutik på StampARTic. Se alle de fantastiske modeller her . Uh ha det er nogle dygtige piger mine DT kollegaer!

Det bliver en lang post denne her, men du kan bare springe det næste over, hvis ikke du gider læse om mine pelsdyr! :)

Bettefisen har fået lov til at komme ud og han elsker det. Han har så travlt med at fange insekter, gå på opdagelse og lure på fuglene. Han bliver pænt i nærheden, men jeg er selvfølgelig vildt nervøs for at han skal løbe for langt væk. Heldigvis ser det ud som om Murphy passer lidt på ham, han følger ham i alt fald meget. Det er dejligt at se, for vi har haft en lang periode, hvor min søde blide Murphy fuldstændig har ændret karakter og har hvæset og knurret af Bettefisen og mig og været et rigtigt surt løg. Jeg kan fx.slet ikke børste ham mere og vi har ikke måttet røre ved ham, når den lille har været i nærheden. Bettefisen har bare skullet holde sig på afstand ellers fik han nogen på lampen. Det får han stadig, men nu har det mere karakter af almindelig opdragelse. Det var rigtigt slemt på et tidspunkt. Murphy virkede så stresset og sur, at vi begyndte at overveje om vi havde fået to katte som bare ikke kunne leve sammen og at vi måske måtte af med Bettefisen igen. Men nu har jeg igen håb om at de kan lære at acceptere hinanden. Helt gode venner bliver de nok aldrig, man kan de bare lære at acceptere hinanden er det også ok. Det er lidt ærgerligt, for vi havde jo regnet med, at det ville blivet til glæde for Murphy at få en lillebror. Det var jo ligesom derfor vi anskaffede os en kat mere, men de er måske alt for forskellige af temperament, selvom de er samme race? Bettefisen virker meget mere selvsikker end Murpy, man han har jo også gået meget længere tid sammen med sin mor.  Underligt nok har de jo været rigtig gode venner og leget og sovet sammen, men pludselig er der sket et eller andet? De er jo begge kastereret, så det kan ikke være noget med kønsmodning, men hvad der er sket aner jeg ikke? Nå men vi krydser fingre for at det bliver bedre, jeg har da håb om det endnu efter de sidste par dage! Jeg vil jo meget nødig af med nogen af dem igen, de er begge nogle skønne dyr!

God pinse til jer, som nåede helt herned!

9 kommentarer:

Lone Krieger sagde ...

Jamen selvfølgelig nåede jeg da bunden af dit indlæg ;o) Er 110% misundelig. Du er i det mindste i gang med dit scraproom. Vores den sidste flyttede hjemmefra 1. august sidste år og min drøm var, at lave hans værelse om til hobbyrum hvor jeg kan rode med alt mit scrap. Min mand synes ikke det var så god en ide da han synes det er så hyggeligt når jeg sidder og scrapper i stuen mens han ser fjernsyn, men da han alligevel ofte sidder ved sin PC så gav han sig. Nu mangler jeg bare at få ryddet alt det sidste fra sønnen væk, få solgt alt hans rollepspilsudstyr og fjerne hans store klædeskab, så kan jeg gå på jagt efter et arbejdsbord der passer i størrelsen og masser af hylder til opbevaring. Håber snart at få gang i det projekt. Det er hyggeligt nok at sidde i stuen men det roder konstant.
Er selv "kattemenneske" og mor til en stor gråstribet hankat, der lyder navnet .......... SOFIE!!!!
Ja du læste rigtigt. Min bror som havde Sofie til at starte med, var ikke så god til at se forskel og så var skaden sket og missedyret lystrede sit navn ;o)
Mon ikke Murphy og Bettefisen nok skal finde ud af det sammen med tiden. Jeg krydser i hvert fald fingre. Rigtig god pinse.

Netti sagde ...

Sikke da et hammerflot bikinikort du har lavet. Det vil jeg helt sikkert prøve engang :) Skoen er også vildt lækker!
Ja det er ikke sjovt når 2 husdyr ikke kan enes. Vi prøvede det også med Felix og Tempo. de lærte med tiden at acceptere hinanden, men der var ting de ikke kunne sammen; fx var legetøj indendøre bandlyst for SÅ kom de op og slås. Jeg håber det kommer til at gå bedre med Murphy og Bettefisen :)

Jeg glæder mig til at se billeder af dit scrapværelse når det er helt færdigt.

God pinse til dig :)

Charlie sagde ...

Sikke et skønt kort - lige til at sende til unge mænd, ikke?? Nå ja og ældre hvis de kan tåle det =0).
Håber missedyrene bliver bedre venner igen - selvom de er neutraliserede begge to kan det jo godt være den ene dufter faretruende i ny og næ og det skaber splid - hvad ved jeg. God pinse og god fornøjelse med scraprummet det bliver med garanti SUPER lækkert. Måske man skulle komme forbi en dag =0)

Linda sagde ...

Hej Charlotte, hvor bliver det dejligt med nyrenoveret scraproom. Du siger bare til når der er reception :0) Jeg kommer straks og ser det. De så misser har bare og opfører sig pænt, for det er rigtig hygglig læsning. Og det er nogle skønne billeder du tager af dem. Det bikini kort er bare så skøn, det jeg så det på StampARTic var det virkelig det kort som det var bedst og fik smilet frem :0) Det er også en gevaldig fin skobutik i har fået banket ned :0) God pinse og arb. lyst med scrapværelset til dig. Og hils Stig den lille handymann:0)

Majer sagde ...

Hvor spændende med et "nyt" scrappeværelse. Glæder mig til at se det færdige resultat :-)

rhh sagde ...

så godt bikinikortet på stampartic og havde så småt overvejet at prøve mig frem, men det er selvfølgleig meget nemmere når man får opskriften serveret -tak for det

Unknown sagde ...

Hvor jeg glæder mig til at se dit nye scraprum !

lam sagde ...

jeg glæder mig til at se det færdige resultat, jeg er sikker på du få et scrapværelse som sparker r.. ;O)
Total lækker bikini

Anonym sagde ...

Hej Charlotte.

Det bliver så spændende at se det færdige resultat af dit nye scrap rum. Selvom du jo bestemt ikke er mindre kreativ bare fordi du ikke har dit færdige rum endnu.
Hold da fast hvor er det et sjovt sæt kort med Bikini top og bund. Så herligt. Skoen er altså også bare lige i vinkel. Jeg har selv lavet et par og lagt på min blog, efter jeg så jeres fine sko på Stamp Artic.
Scrapknus
Dorte