lørdag, august 28, 2010

Minialbum - Vesuv og Pompei

Jeg er blevet færdig med mit minialbum fra vesuv og Pompei. Det er lavet i kraftkarton, chipboard, bølgepap, stof. Jeg har holdt det i en enkel og simpel stil hele vejen igennem og har næsten udelukkende brugt stempler og punches til at pynte siderne med.....og Tim Holtz papir.
Advarsel mange billeder! :)
Forsiden som er chipboard beklædt med stof og stemplet med Gesso.

Bølgepap i ryggen skjuler syningerne fra siderne som er syet hele vejen igennem.

Alle sider er trefløjet.

På indersiden af omslaget har jeg sat historien om Vesuv og Pompei ind. (printet fra nettet)

Vi lejede en taxa til at køre os op på Vesuv.




Dagen efter tog vi toget til Pompei sammen med græske Elina.









Alle tekster til billederne er printet på karton med fonten Champagne og klippet ud.

Jeg smiler lidt over alle kommentarerne til mit fototelt, der er mange gode! ;)
Jeg var ikke klar over, at så mange ikke vidste man kan købe sådan et og hvad det bruges til!
Først og fremmest har det den fordel, at man slipper for grimme vindueskarme, gulvtæpper og hvad der ellers kommer med på billedet, især hvis man skal fotografere noget som ikke er fladt og kan beskæres helt til kanten. Det gør det også muligt at tage billeder med kunstigt lys og blitz uden at der kommer genskin i billederne. Nu skal jeg nok lige bruge lidt tid på at lære at bruge det rigtigt, men jeg håber da at man kan se forskel på mine billeder af bla. minalbums for eftertiden. :)
Rigtig god weekend.


18 kommentarer:

Dorit sagde ...

Super-super flot og enkelt, og det er det jo også nødt til at være, hvis man skal lave et album med så mange billeder. Kan godt lidt stilen med stempler og så den rå farve fra kartonet.
Fedt med fototeltet, sådan et har jeg faktisk brug for tid, så der ikke kommer grimme baggrunde med på bil'derne.

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er den dog smuk med så mange lækre detaljer.
Selv om der er mange billeder, synes jeg, du har holdt stilen så flot vejen igennem...
Det er lige min stil ( kunne da godt tænke mig at lære det :-) )

Brit sagde ...

Super fedt mini-album.... Måske jeg har misset noget, men kunne man måske lokke en how-to-do ud af dig??

Helle sagde ...

mega lækker album. fedt at det er holdt enkelt, men skønne stempler og udstansninger.

skøøøøøøøøøønt

Annette / aka sagde ...

Bare så lækkert og total gennemført i farver og materialer.
De lidt rå og støvede ting passer jo perfekt til emnet. Flot helhed.
Ikke et billede for meget, for det er en fornøjelse at se på.
Og så kan man jo tydeligt se, at du har været ude i rum-teltet !! haha. Det kan jeg stadig grine af.

Heidi sagde ...

Så utrolig flott album!
Lekker utførelse og mange herlige detaljer:)
Nydelig!
Ha en fin kveld, klem:)

Mette`scrap sagde ...

Kjempelekkert album,mange flotte stempler du har fått plass til.Men hvordan har du sydd det sammen?

Linda sagde ...

Hvor er det blevet fint dit album, og nogle lækre farver du har holdt det i. Jeg kan rigtig godt lide den enkle stil hvor der alligevel er mange detaljer når man sidder og kigger. Gav det mening ;-) ??? Ja nu er man jo blevet noget klogere omkring et fototelt. Og dine billeder af albummer er bestemt rigtig gode.

Thanni sagde ...

Hvor er det bare smukt og fantastisk!!...Jeg kan godt li' det rå look, og alle de flotte detaljer :)
Og ville da også gerne ha' en lille how2 på din fremgangsmåde med at sy sammen osv....please ;D

Eva (Fister) sagde ...

Hvor er det blevet super flot!

Majer sagde ...

Det er bare så flot og gennemført!! Er vild med det hele... Så lav du bare også et til mig, hvor jeg selv kan indsætte mine billeder fra turen ;-)

Karina Beck sagde ...

Hvor er det RÅLÆKKERT!!!!

Gitte sagde ...

waouw hvor er det album bare total sejt. Super lækre detaljer.

troll13 sagde ...

WOW Charlotte, det er da bare et totalt lækkert og helt igennem gennemført album, du har lavet. Vildt lækkert!

Nikolette sagde ...

Jeg er da helt vild med dit album der! Og jeg vil også blive ret glad for en how-to :-D

Jow, det der blondepapir jeg brugte til kortene kunne godt have været skåret på Sillen, men det var nogle blondepapirer i 12x12, som blev skåret til.

..og jeg må se at få Bjarne til at have lystelt og lysbod i nærheden, når jeg skal fotografere næste gang. For som du siger, det er skønt ikke at være afhængig af dagslys.

Karin sagde ...

Hold da fast manner, der er mange sider ;-) det er bare RÅLÆKKERT :-))

lam sagde ...

Hold da fest et skønt album. Så flot og fyldt med mange søde detaljer.

Inger sagde ...

Men gah, så fantastiskt vackert album!